Info Us

Cerita pasif; cerita monolog; cerita sehala; cerita angan; cerita imaginasi; cerita schizo. Bilang apa sahaja untuk bahasa mudah. Sekadar merenung sambil membayangkan; tiada salahnya bukan? Sila jangan cuba adegan ini; Ianya adalah salah di sisi agama. Ketamadunan manusia itu sendiri sebetulnya indah untuk dihayati. Minda separa-sedar mampu membawa pelbagai bicara buat tubuh; belajar bertoleransi dengan tubuh sendiri agar harmoni dunia ada akhirat.

Saturday 28 January 2012

Bodoh

Story byYuki
"Jauhlah sikit awak, kat sini orang ramailah" Amir cuba menutup aib sambil tangannya kemas meramas dan mengenggam jemari kekasihnya Ima. Not kertas warna merah.

"Alah! Ambil ajalah. Saya dah lambat nak masuk kerja ni...?" Ika dengan raut wajah yang serupa perempuan bodoh aku kira perlu diselamatkan. Tangan bertukar salam. Genggaman Ima kosong dan di tangan Amir kemas sudah berada di dalam kocek.

Dari jauh, aku perhatikan Ima berjalan. Muka tak berapa cantik. Dapat kekasih yang hensem serupa K-Pop. Sah-sahlah kau ni jenis perempuan kena goncang Ima. Beberapa hari kemudian. Di tempat biasa aku memerhatikan sasaran. Tak tahan rasanya.

"Aduh! sakitnya. U ni jalan tengoklah orang. Kaki I. Aduhh" Aku cuba sehabis baik berpaut pada seseorang. Geselan tubuh di bahagian atas mengena tangan dan kemudian dada seseorang. 

'Aaarghh. Bagus. Sasaran hampir terkulai' Aku tersenyum masih lagi cuba memaut tubuh si dia biar rapat di sisi dada.

"Eeerkkk... sorry you. Serius I tak sengaja. U ok tak? I Amir..." Aku pantas buka beg. Duit yang bersepah di dalam beg aku biar terang buat mata yang gersang kepadanya. "I'm Yuki. U boleh drive tak? Hantarkan I balik? Nanti I suruh driver papa I hantar U. Pleaseeeeeeeeeeee. Kaki I terseliuh okey U buat, sakit tau" Aku tersengih.

"I hantarkan. Kereta U mana?"
"Tu... Nah kunci...!" Mata Amir ternganga tidak kerdip. Jaguar. 'Pergh, pompuan ni serius kaya'
"U ada gf tak?" Yuki memegang peha Amir sambil meramas mesra. 
"I single lagi. Siapalah nak kat I ni." Dada Amir turun naik.
"Sekarang ni U free tak? Temankan I. Bosanlah duduk rumah sengsorang. Parent I gi Italy sebulan. Pleaseeeeeeeee U "

'Habislah kau pompuan. Kau belum kenal aku siapa. Come to papa, baby' "Okey. Sebagai tanda mohon maaf I pada U. I temankan U okey sayang?"

No comments: