Info Us

Cerita pasif; cerita monolog; cerita sehala; cerita angan; cerita imaginasi; cerita schizo. Bilang apa sahaja untuk bahasa mudah. Sekadar merenung sambil membayangkan; tiada salahnya bukan? Sila jangan cuba adegan ini; Ianya adalah salah di sisi agama. Ketamadunan manusia itu sendiri sebetulnya indah untuk dihayati. Minda separa-sedar mampu membawa pelbagai bicara buat tubuh; belajar bertoleransi dengan tubuh sendiri agar harmoni dunia ada akhirat.

Wednesday 25 January 2012

Twitter

Story byVee
DIA suka twit. Dah banyak kali aku cakap, jangan twit...jangan twit, dia twit juga. Dia buat juga benda yang aku tak suka. Aku bukan anti teknologi, malah aku pun techmaniac sebenarnya. Kalau boleh aku nak technology bangunkan satu perisian supaya aku boleh berinteraksi dengan orang dalam televisyen, boleh bercumbu mesra dengan mana-mana wanita cantik yang aku tengok dalam tv.

Aku suka tengok Lindsay Lohan tu, walaupun badannya berbintik macam berkulat, tapi aku suka tengok dia yang bodoh keluar masuk penjara. Aku suka dan aku wish one day nanti technology maju supaya aku boleh berbicara terus dengan dia. Berbalik kepada perempuan yang suka twit ini, aku bukan halang dia twit sesama geng dia, tak..aku tak halang pun tapi aku bengang sebab dia twit benda yang bodoh. Bodoh alang, bodoh gila babi, bahkan aku rasa babi lebih cerdik dari dia.

Dah korang cuba bayangkan kalau setakat twit macam ni:
"...aku masak nasi, malas nak masak lauk, goreng bilis je lah...haishh!"
Tak ke bodoh tu namanya. Kadang kala tahap bodoh dia mengalahkan lintah bendang. Semua benda nak ditwitkan..dowh! Aku pernah hangen sebab dia pernah twit bagaimana aku penetrate masa main dengan dia..gila kan...benda dalam kain pun nak twit..aku tahu dia tak twit direct tapi tetap memalukan.
Dia twit begini:
"..ahh puas tau main subuh subuh morning gini..."
Damn stupid!

Kalau korang cek kamus, twit tu maksudnya memang bodoh kan...sah-sahlah pentwit ini adalah bodoh..dan dia ini kelulusan luar negara tapi kegilaannya terhadap kerja twit mengalahkan pekeja Indon yang jadi buruh kasar di Malaysia ni.
Setiap jam dia dengan twitternya. Aku balik kerja, dia sengeh depan hpnya yang canggih, aku tahu dia layan twitter. Aku nak tidur malam pun dia masih layan twitter. Aku malas dah nak ambil tahu apa yang dia twitkan. Sebab aku dah ada 'kerja' lain nak buat.
"Sayang, I ada meeting dan kursus di luar daerah selama dua minggu..so jaga diri tau.."
"Oh ya ke, kenapa tak beritahu awal-awal? Boleh I ambik cuti dan ikut U tau dear."
"Ek tak pe, kalau boring atau sunyi, U boleh twit kan..twitter kan ada.."
"Oh ya, apa-apa hal cek kat twitter tau..muahh!"
Kucupan hangat sayang dia singgah di pipi aku. Dia tak tahu aku nak pergi bercuti dengan bini baru aku yang tak akan sekali-kali menghadap twitter!

Dia nak twit berjuta kali dalam sehari, lantaklah..sebab aku pun akan sibuk semasa keluar berkursus ini, aku sibuk sebab nak 'ajar' bini yang baru aku nikahi ini bagaimana menjadi 'pentwitter' yang excellent setiap kali ingin 'twitter' dengan aku....hahaha!

No comments: